snow


snow


a GurL's StoRy

My photo
cheras, KL, Malaysia
a lil bit bout me eyh? a simple gurl, sweet perhaps? loud, food lover, creepy n bla bla bla.

Sunday, 6 November 2011

Warkah Untuk Dia

assalamualaikum.
saye sihat, cume selsema je kat sini.
awak sihat?
baguslah kalau awk sihat.
malam ni saye tibe2 teringat awk tau?
sebab saye pon xtau nape saye tpike pasal awk.
saye nak sangat kenal awk, siyes nak tau awk kat mane skrg.
bile ye kite akan jumpe?
mungkin 1 ari nanti dgn izin Allah swt.

awk oh awk,
saye nak bagitau awk ni.
awk dengar ye?
saye nak gtau, sy akan syg awk sepenuh hati saye.
saye akn syg awk kerana Allah, kerana agama awk, kerana awk adelah yg t'baik utk saye.
awk, saye jugak janji saye hanye akn setia kat awk sorg je,
dunia akhirat hanye awk.
betol!

awk, saye nak cakap ni.
saye nak awk tau saye ni bukan perempuan yg tbaik tpi saye akan jadi lebih baik dari mase ke semase.
setiap manusia ade kelemahan dan kelebihan kan awk?
saye harap sgt awk mampu terima kekurangan saye ni sebab manusia x sempurna.

emm, awk.
saye nak jage awk mase awk sakit.
saye x suke tengok awk sakit, ti saye pon sakit.
saye akan jage awk dengan kasih.
saye suke masak tau awk?
haa, nanti awk nak makan ape pon insyaAllah saye masak tok awk.
hehe, pagi petang siang malam 4 u.
awk nak tau, sy ni x suke kemas2 tapi saye akan kemas jugak.
sebab saye x suke sepah2.
nanti rumah kite, awk jangan la risau.
saye akn kemas & cantik2 kan rumah kite.
sebab sy suke decoration.

awk, kalau nanti awk marah saye kn.
awk jangan marah lame2 tau?
sebab nanti saye sunyi, sedih & rindu sgt kat awk.
awk jangan la garang sgt dengan saye.
nanti saye takot lepas tu mesti saye nangis.
manje?
hmmm, mungkin saye ni manje kot.
tapi x dgn sume org tau awk.
dengan family & kwan2 rapat saje.

haaa awk2!
awk jgan masam2 tau!
saye suke sgt tengok awk senyum.
sweet tau!
lau awk ade masalah, kongsi lah dgn saye.
saye sudi dengar, sebab saye nak tanggung sume masalah dgn awk.
sharing is caring ryte huney?
saye nak ceriakan hari2 awk, boleh kn?
saye nak sentiase kat sisi awk, takpe kn?
sebab tmpat saye adelah di sisi awk.
kan3?

saye teringin sangat nak buat air tok awk tau!
walaupun skrg ni org tengok bende tu remeh, tpi saye tak.
awk balik keje ti, saye buat tau?
hehe.
saye nak tengok awk stiap hari.
pandang awk setiap hari tanpe jemu pon awk.
saye nak senyum tok awk selalu walaupun senyuman saye x manis mane.
yela awk, saye ni tak cantik mane.
huhu.

awk.
saye ade 1 impian, impian yg besar.
saye nak awk jadi imam dlm solat2 saye.
saye nak amin kan doa awk lepas kite solat same2.
saye nak awk bimbing saye.
saye nak awk pimpin saye.
awk jangan kate awk x mampu tau?
sebab hati saye kate awk lah yg tercipta tok saye.
awk lah lelaki yg Allah takdirkan utk saye.

saye memang sayang awk.
saye nak hadiahkan anak2 yg comel tok awk.
kite didik diorang same2 ye?
melentur buluh biarlah dari rebungnya.
kite bekalkan diorang dgn didikan agama.
kite corakkan diorang dengan warne yg betol ye syg?

banyak lagi saye nak bagitau awk.
tapi yg penting,
saye nak awk tau saye akan sayang awk tanpe phujung.
dunia akhirat.
saye akan selalu doakan kesejahteraan awk.
kebahagiaan awk.
saye akn teman awk sampai salah seorang dripade kite tinggalkan dunia yg sementare ni.
kite akan jumpe lagi di alam seterusnye kan?
saye nak jadi bidadari awk kat syurga nanti tau?
sayang awk.

saye nak jadi kekasih halal awk yg terbaik.
x kisah lah awk kat mane skrg,
saye yakin kite akan jumpe nanti dgn restu Ilahi.
selamat malam awk.
jage diri.
:)


.warkah ni utk bakal suami yg tak aku ketahui dan kenali.
.aku belum jumpe lagi sape beliau.
.aku yakin dgn janji Allah.
.semua yg Dia beri adalah yg terbaik utk kite.
.cause He knows the best.
:)

syukran.
wassalam.

Tuesday, 30 August 2011

Suprise on Hari Raya

assalamualakium.
selamat hari raya to all muslim.
:)
well, this year we didnt raya at our kampung as our grenma is in kl.
so,
raye kt umah makcik sahaje.

taun ni raye oke sbab aku raye kat umah!
da lame tau aku asek tunggu kt pineng je bile la family aku nk sampai kampong nih.
mcm tunggu anak blik pon ade!!!

penat spring cleaning sbelum raye.
huhu.
tibe-tibe plak kn?

26 aug ritu beday aku.
kire hot lagi la kan mud beday uh?
haha.

-the suprise-

ini lah yg aku dpat tdi kt umah aunty aku.
tgah mamai2 aku trun tibe2 dorg nynyi lgu beday.
waaaaaa..
gile tkejot n tharu.
sbab x pnah dpt suprise cmni.
sian kn?
haha, siyes bgenang rase.

"bile la ade org nk bagi akak bunge ye mak?"
tu la yg penah aku tnye kt mak aku dulu mase lalu dpan kdai bunge.
:)


love my family.
arini aku makan sgt lah byak.
haha.
truk betol la kan?
aku teruje sbb first time dpt bunge, mgkin korang da byak kli kot.
"itu pon nk cite, bunge je pon"
haha.
enjoy ur day.

Friday, 26 August 2011

Stories on My Birthday Day

yeah.
today's my 20th birthday.
glad.
glad that im still alive today.
=_=

i should feel happy as people keep on sayin HAPPY birthday!
but it turned the other way around.
huhu
T_T

wanna knaw what happened?
okey.
ikuti kisah2 d bwah.
today aku sgt bz.
yea, siapkan order org, masak n bkejar ke umah ustazah aku.

first yg really2 upset me.
cheese tart ini telah over baked!
ni da last round n mmg ckup2 tok order sebab bahan2 pon da habes.
overcooked!!!
huhuwaa, aku tpakse mtk extend shari pd customer.
sgt mnyedihkn.
siyes rse down!

lpas tu.
kisah tragis yg jadi lagi.
lihat!
hp ksayangan sakit!
sob3.
die da rosak kali ke-3.
gile sedih, nk tolak syg sebab ni adiah mak bagi.
:'(

my brother buat kek tok aku.
kek aiskrim kt kdai die.
cantik aku tgok smlm.
tpi tgahari tadi,
it melts!!
adoiii, sgt sedih!
x sempat mbek gmbr mase die cantik smlm.
x ape laa.

dan jgk....
ni lauk yg ptot dihidang tok bkk puase.
ikan siakap 3 rase.
aku masak dlm keadaan sgt klam kbot.
sedap yeee.
ikan lum goreng.
sedih sbb x dihidang 
sedih siket je.
huhu.

so my birthday
is not a happy day for me.
dugaan2 
sabar2 ye miss zahirah.

Friday, 22 July 2011

Marine Biology

ahaaaa...
what do you think about this course?

saye akan sambung study in this course nanti.
huhu.
to me its quite interesting, plus i really love ocean.
something different la sbab my family takde lagi yg involve lam bidang ini.
lokasi stdy di universiti malaysia terengganu.
jom tengok penyu!
haha..

sekian cerita sye pade mase kini.
as salam.
:)

Monday, 2 May 2011

Rahsia Solat di Awal Waktu

Setiap peralihan waktu solat sebenarnya menunjukkan perubahan tenaga alam ini yang boleh diukur dan dicerap melalui perubahan warna alam. Fenomena perubahan warna alam adalah sesuatu yang tidak asing bagi mereka yang terlibat dalam bidang fotografi.



Waktu Subuh
Pada waktu Subuh alam berada dalam spektrum warna biru muda yang bersamaan dengan frekuensi tiroid yang mempengaruhi sistem metabolisma tubuh.
Jadi warna biru muda atau waktu Subuh mempunyai rahsia berkaitan dengan penawar/rezeki dan komunikasi. Mereka yang kerap tertinggal waktu Subuhnya ataupun terlewat secara berulang-ulang kali, lama kelamaan akan menghadapi masalah komunikasi dan rezeki.
Ini kerana tenaga alam iaitu biru muda tidak dapat diserap oleh tiroid yang mesti berlaku dalam keadaan roh dan jasad bercantum (keserentakan ruang dan masa) - dalam erti kata lain jaga daripada tidur. Disini juga dapat kita cungkil akan rahsia diperintahkan solat diawal waktu.
Bermulanya saja azan Subuh, tenaga alam pada waktu itu berada pada tahap optimum. Tenaga inilah yang akan diserap oleh tubuh melalui konsep resonan pada waktu rukuk dan sujud. Jadi mereka yang terlewat Subuhnya sebenar sudah mendapat tenaga yang tidak optimum lagi.


Waktu Zuhur
Warna alam seterusnya berubah ke warna hijau (isyraq & dhuha) dan kemudian warna kuning menandakan masuknya waktu Zohor. Spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuensi perut dan hati yang berkaitan dengan sistem penghadaman. Warna kuning ini mempunyai rahsia yang berkaitan dengan keceriaan. Jadi mereka yang selalu ketinggalan atau terlewat Zuhurnya berulang-ulang kali dalam hidupnya akan menghadapi masalah di perut dan hilang sifat cerianya.. Orang yang tengah sakit perut ceria tak ?

Waktu Asar
Kemudian warna alam akan berubah kepada warna oren, iaitu masuknya waktu Asar di mana spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuensi prostat, uterus, ovari dan testis yang merangkumi sistem reproduktif. Rahsia warna oren ialah kreativiti. Orang yang kerap tertinggal Asar akan hilang daya kreativitinya dan lebih malang lagi kalau di waktu Asar ni jasad dan roh seseorang ini terpisah (tidur la tu ..). Dan jangan lupa, tenaga pada waktu Asar ni amat diperlukan oleh organ-organ reproduktif kita

Waktu Maghrib
Menjelang waktu Maghrib, alam berubah ke warna merah dan di waktu ini kita kerap dinasihatkan oleh orang-orang tua agar tidak berada di luar rumah. Ini kerana spektrum warna pada waktu ini menghampiri frekuensi jin dan iblis (infra-red) dan ini bermakna jin dan iblis pada waktu ini amat bertenaga kerana mereka resonan dengan alam. Mereka yang sedang dalam perjalanan juga seelok-eloknya berhenti dahulu pada waktu ini (solat Maghrib dulu la .) kerana banyak interferens (pembelauan) berlaku pada waktu ini yang boleh mengelirukan mata kita. Rahsia waktu Maghrib atau warna merah ialah keyakinan, pada frekuensi otot, saraf dan tulang.


Waktu Isyak
Apabila masuk waktu Isyak, alam berubah ke warna Indigo dan seterusnya memasuki fasa Kegelapan. Waktu Isyak ini menyimpan rahsia ketenteraman dan kedamaian di mana frekuensinya bersamaan dengan sistem kawalan otak. Mereka yang kerap ketinggalan Isyaknya akan selalu berada dalam kegelisahan. Alam sekarang berada dalam Kegelapan dan sebetulnya, inilah waktu tidur dalam Islam. Tidur pada waktu ini dipanggil tidur delta dimana keseluruhan sistem tubuh berada dalam kerehatan.
Selepas tengah malam, alam mula bersinar kembali dengan warna putih, merah jambu dan seterusnya ungu di mana ianya bersamaan dengan frekuensi kelenjar pineal, pituitari, talamus dan hipotalamus. Tubuh sepatutnya bangkit kembali pada waktu ini dan dalam Islam waktu ini dipanggil Qiamullail.




Begitulah secara ringkas perkaitan waktu solat dengan warna alam. Manusia kini sememangnya telah sedar akan kepentingan tenaga alam ini dan inilah faktor adanya bermacam-macam kaedah meditasi yang dicipta seperti taichi, qi-gong dan sebagainya. Semuanya dicipta untuk menyerap tenaga-tenaga alam ke sistem tubuh.

Kita sebagai umat Islam sepatutnya bersyukur kerana telah di’kurniakan’ syariat solat oleh Allah s.w.t tanpa perlu kita memikirkan bagaimana hendak menyerap tenaga alam ini. Hakikat ini seharusnya menginsafkan kita bahawa Allah s.w.t mewajibkan solat ke atas hambanya atas sifat pengasih dan penyayang-Nya sebagai pencipta kerana Dia tahu hamba-Nya ini amat2 memerlukannya. Adalah amat malang sekali bagi manusia sperti yg amat cuai dalam menjaga solatnya tapi amat berdisiplin dalam melakukan senaman ciptaan manusia.
















p/s : copy paste from other's people article..